Як отримати документи і дублікати із РАЦСів


  1. 🖊 Куди слід звертатися для отримання повторних документів? 
  2. 🖊 Які дублікати документів можна отримати в органах РАЦС?
  3. 🖊 Які існують способи отримання дублікатів документів із органів РАЦС? 
  4. 🖊 Що потрібно додатково знати про отримання неповторних документів із органів РАЦС?

В переважній більшості випадків в житті кожної людини траплялися ті ситуації, коли раніше отримані фізичні документи губилися або суттєво пошкоджувалися. Особливо стала актуальною дана проблематика для українців в сьогоднішніх умовах активних бойових дій в країні, оскільки лишитися без документів внаслідок ворожого обстрілу може будь-яка особа. А тому гостро постає питання яким чином можливо отримати документи і дублікати із органів РАЦС – про що ми і поговоримо у даній статті. 

Як отримати документи і дублікати із РАЦСів

Куди слід звертатися для отримання повторних документів? 

Повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану видаються територіальними органами РАЦС України. Отримати такі свідоцтва можуть як громадяни України, так й іноземці, але щодо них обовʼязково повинен бути складений запис цивільного стану в органах РАЦС.

Які дублікати документів можна отримати в органах РАЦС?

Особа, що звертається за отриманням дублікатів до органів РАЦС має право відновити (отримати повторне свідоцтво) такі документи, а саме: 

  • свідоцтво про народження та про смерть; 
  • свідоцтво про шлюб; 
  • свідоцтво про розірвання шлюбу; 
  • свідоцтво про зміну імені; 
  • витяг про зміну прізвища, дошлюбного прізвища, тощо.

Які існують способи отримання дублікатів документів із органів РАЦС? 

На практиці можливо виділити 2 основних способи отримання документів із органів РАЦС, а саме:

  • Через особисте звернення до органів РАЦС (офлайн спосіб). В даному випадку особа приходить до територіальних органів РАЦС та подає письмову заяву в якій вказує чому їй необхідно відновити документи. До заяви вона також обовʼязкова додає копію документа, що посвідчує її особу (зазвичай це паспорт громадянина України) та квитанцію про сплату державного мита за отримання послуги. 
  • Шляхом замовлення дублікатів на порталі “Дія” (онлайн спосіб). Для цього слід дотримуватися наступного алгоритму дій, а саме:
  1. Пройти авторизацію на порталі “Дія” якщо у вас уже є зареєстрований аккаунт. Якщо він відсутній, то потрібно спочатку зареєструватися;
  2. Відкрити перелік “Послуги” та обрати “Довідки й витяги”;
  3. Обрати необхідний документ для створення його дублікату;
  4. Вказати, чому особі потрібно відновити повторно даний документ та хто його буде отримувати;
  5. Обрати місце, де громадянину буде зручно отримати дублікат документу (це може бути, наприклад, в територіальних органах РАЦС або на пошті);
  6. Оплатити послугу;
  7. Підписати заяву Дія.Підписом або іншим КЕП.

Зверніть увагу! Станом на початок 2024 року в Україні послугою щодо отримання дублікатів документів скористалися більше 30 тисяч громадян, що говорить про її популярність та зручність в отриманні. 

Крім цього, варто зазначити, що повторно замовити свідоцтво чи витяг з Реєстру можна не лише стосовно себе, але й щодо своїх найближчих родичів чи членів сімʼї. Для цього потрібно додати скан-копії документів, що підтверджують родинні стосунки громадян. 

Що потрібно додатково знати про отримання неповторних документів із органів РАЦС?

  • Дублікати свідоцтв видаються на підставі актових записів органів РАЦС, а не отриманих попередніх свідоцтв. Відповідно може настати випадок, коли в повторно виданому свідоцтві не вказані дані, які були зазначені в попередньому. Наприклад, в 60 роках XX століття досить часто до актових записів не вносили інформацію про місце народження особи та її по-батькові. Тому дублікат такого свідоцтва може не містити вищезазначеної інформації;
  • Дублікати свідоцтв радянського зразка можуть мати розбіжності в написанні прізвищ та імен громадян. Це можливо пояснити тим, що актові записи під час колишнього СРСР формувалися російською мовою. Потім ці актові записи були перекладені на українську мову, однак в переважній більшості випадків переклад був неузгоджений із паспортними даними особи. Так можна було зустріти, наприклад, Альона-Олена, Євген-Євгеній, Анна-Ганна, Воробей-Горобець і багато інших. А тому, щоб правильно отримати дублікат даних документів потрібно оформляти процедуру внесення змін до актового запису органів РАЦС. 

Самостійне отримання документів та їх дублікатів із органів РАЦС є складною задачею на практиці, адже потребує юридичного розуміння всіх проблемних аспектів, а тому для його вирішення слід звертатися до професійних фахівців із юридичної компанії “МІБ”. Наші юристи допоможуть отримати відповідні документи із органів РАЦС, адже вони не тільки володіють багаторічним досвідом роботи у подібних питаннях, а і чудово знають всю загальну процедуру їх одержання на практиці. Звертайтесь!

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Інші статті