Чи зможуть ТЦК масово штрафувати українців за неоновлення даних?


  1. 🖊 Як кваліфікують діяння громадянина, якщо він не оновлює свої персонально-облікові дані до 16 липня 2024 року? 
  2. 🖊 Чи будуть ТЦК та СП масово накладати штрафи за неоновлення даних?

Оновлений закон про мобілізацію, що був прийнятий в травні 2024 року кардинально змінив підходи до призову громадян на військову службу під час воєнного стану, оскільки Російська Федерація не покидає своїх намірів щодо повної окупації нашої держави, а тому країна потребує залучення до війни все більше чоловіків. В цьому нормативно-правовому акті був закріплений новий обовʼязок для всіх військовозобовʼязаних громадян віком від 18 до 60 років – необхідність актуалізації своїх персонально-облікових даних в ТЦК та СП, ЦНАПах або за допомогою програмного забезпечення Резерв+ до 16 липня 2024 року. Якщо особа не виконує цю законодавчу вимогу, то тоді до неї можуть застосовувати штрафні санкції розміром від 17 000 тис. до 25 500 тис. гривень. Проте, в громадян досить часто виникає питання – чи зможуть ТЦК масово штрафувати українців за неоновлення даних? У цій статті ми спробуємо дати на нього відповідь. 

Чи зможуть ТЦК масово штрафувати українців за неоновлення даних?

Як кваліфікують діяння громадянина, якщо він не оновлює свої персонально-облікові дані до 16 липня 2024 року? 

За загальним правилом аби притягнути громадянина України до адміністративної відповідальності потрібно, щоб його дії можливо було кваліфікувати за відповідною статтею КУпАП. На сьогодні в КУпАП міститься дві основні статті, які застосовуються до військовозобовʼязаних громадян в період воєнного стану, а саме:

  • ст. 210 – Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку (наприклад, неперебування на військовому обліку за фактичним місцем свого проживання, роботи чи навчання; ігнорування виклику ТЦК для взяття громадянина на військовий облік; неналежне або неповне оформлення військово-облікових документів; самостійна зміна місця проживання особи у воєнний час без отримання необхідного дозволу ТЦК тощо);
  • ст. 210-1 – Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію (наприклад, умисне незʼявлення військовозобовʼязаного громадянина за отриманою повісткою; неоновлення своїх персональних даних громадянином протягом 60 днів в ЦНАПАх, Резерв+ чи ТЦК та СП; непроходження ВЛК для визначення придатності до військової служби; ненадання військовим ЗСУ під час мобілізаційних заходів будівлі, споруди, автомобіля та іншого майна тощо). 

Якщо ст. 210 може застосовуватися лише до фізичних осіб, то ст. 210-1 – як до фізичних осіб, так і до посадових осіб ОМС, органів державної влади, громадських обʼєднань та юридичних осіб. 

Таким чином, якщо громадянин вчасно не оновив свої дані, то йому буде загрожувати настання адміністративної відповідальності саме за ст. 210-1 КУпАП, що передбачає застосування штрафних санкцій для фізичних осіб – від 17 000 тис. до 25 500 тис. гривень, для юридичних осіб – від 34 000 тис. до 59 500 тис. гривень. 

Чи будуть ТЦК та СП масово накладати штрафи за неоновлення даних?

Відповідно до примітки до ст. 210 КУпАП військозобовʼязаного громадянина не можуть притягнути до відповідальності за ст. 210 або ст. 210-1 у тому разі, якщо ТЦК та СП може отримати його актуальні дані з інших публічних реєстрів або баз даних, що є у відкритому доступі. 

На практиці це означає, що ТЦК та СП перед притягненням особи до адміністративної відповідальності за цими статтями зобовʼязане спочатку зʼясувати чи наявна актуальна інформація про персонально-облікові дані військовозобовʼязаного громадянина у відповідних державних реєстрах (наприклад, Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та багато інших). 

Якщо актуальна інформація відсутня і громадянин не оновлював свої дані, то лише тоді його можливо притягнути до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП. 

Таким чином, в Україні працівники ТЦК та СП в автоматичному порядку та масово не зможуть застосовувати штрафні санкції до військовозобовʼязаних громадян за неоновлення даних, оскільки більшість інформації про осіб є в публічному доступі у відповідних державних реєстрах. 

Якщо вас турбує питання щодо оновлення даних в ТЦК та СП, то в такому випадку варто звертатися за допомогою до юридичної фірми “МІБ”. Наші юристи розʼяснять вам всі основні правові аспекти, що стосуються будь-якої проблематики у галузі військового права України, оскільки вони чудово володіють ґрунтовними знаннями та практичним досвідом роботи саме у цій сфері. Для отримання більш детальної інформації записуйтеся на консультацію.

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Інші статті